תפסיקו לבדוק את המיקום שלכם בגוגל
תפסיקו לחפש את עצמכם ב #גוגל!
אם אתם ניהלתם בעבר קמפיין בגוגל, אתם בוודאי מכירים את "התופעה" או אפילו עשיתם פעולה זו בעצמכם, חיפשתם את עצמכם או יותר נכון את המודעות שלכם בגוגל, כתבתם את הביטויים שאתם מקדמים במנוע החיפוש כ"משתמשים רגילים" ורציתם לראות היכן אתם מופיעים מבחינת מיקום וחמור מכך, איפה אתם ביחס למתחרים וזה שגוי!
סיבה ראשונה:
קודם כל צריך להבין שגוגל זו מערכת לומדת, אם היא מזהה גולש במפגש ביטוי מסוים והוא לא הקליק על המודעה בעבר מספר פעמים ו/או לא ביצע את הפעולה הרצויה מבחינת המערכת, אז בחיפושים הבאים היא פחות ופחות תציג לו את הפרסום אם בכלל תציג לו. זאת אומרת, כאשר אתם מחפשים ביטוי הקשור ל #קמפיין שלכם כמובן אתם לא לוחצים על המודעה ובוודאי לא מבצעים את הפעולה הסופית וגוגל "רואה" את זה ומכאן להבא תוריד לכם את החשיפה ביחס למודעה/ות .
סיבה שנייה:
לא נכון לקבוע אסטרטגיה של קמפיין על בסיס מיקום! יש מדדים הרבה יותר חשובים למשל כמו ROAS (החזר השקעה ביחס להוצאה) שצריך להנחות ולהתוות לכם את הדרך באופטימיזציה של הקמפיין. בכל הפעמים שמפרסם בוחר להגדיל תקציב או לעשות התאמות בקמפיין על בסיס שיקולי עלייה בדירוג החזר ההשקעה נפגם.
אבל יש ביטוי או ביטויים שעדיין אתם חייבים! להיות באמת ראשונים?
אנחנו יודעים, יש מקרים חריגים ונישתיים שחשוב למפרסם להיות בביטוי מסוים במקום הראשון לרוב שיקולי מיתוג ולפעמים גם שיקולי אגו אל מול המתחרה. (שזה גם בסדר גמור) אבל מה שצריך לזכור! שתי המטרות לא יכולות להתקיים יחדיו, אם יש צורך בקמפיין שמטרתו להציב ביטויים במקום הראשון זה קמפיין שונה מאשר קמפיין שמטרתו לייצר מכירות או המרת ללידים. ולכן ההמלצה להקים שני קריאייטיבים נפרדים עם תקציבים נפרדים עבור המטרות השונות.
אם אתם ניהלתם בעבר קמפיין בגוגל, אתם בוודאי מכירים את "התופעה" או אפילו עשיתם פעולה זו בעצמכם, חיפשתם את עצמכם או יותר נכון את המודעות שלכם בגוגל, כתבתם את הביטויים שאתם מקדמים במנוע החיפוש כ"משתמשים רגילים" ורציתם לראות היכן אתם מופיעים מבחינת מיקום וחמור מכך, איפה אתם ביחס למתחרים וזה שגוי!
סיבה ראשונה:
קודם כל צריך להבין שגוגל זו מערכת לומדת, אם היא מזהה גולש במפגש ביטוי מסוים והוא לא הקליק על המודעה בעבר מספר פעמים ו/או לא ביצע את הפעולה הרצויה מבחינת המערכת, אז בחיפושים הבאים היא פחות ופחות תציג לו את הפרסום אם בכלל תציג לו. זאת אומרת, כאשר אתם מחפשים ביטוי הקשור ל #קמפיין שלכם כמובן אתם לא לוחצים על המודעה ובוודאי לא מבצעים את הפעולה הסופית וגוגל "רואה" את זה ומכאן להבא תוריד לכם את החשיפה ביחס למודעה/ות .
סיבה שנייה:
לא נכון לקבוע אסטרטגיה של קמפיין על בסיס מיקום! יש מדדים הרבה יותר חשובים למשל כמו ROAS (החזר השקעה ביחס להוצאה) שצריך להנחות ולהתוות לכם את הדרך באופטימיזציה של הקמפיין. בכל הפעמים שמפרסם בוחר להגדיל תקציב או לעשות התאמות בקמפיין על בסיס שיקולי עלייה בדירוג החזר ההשקעה נפגם.
אבל יש ביטוי או ביטויים שעדיין אתם חייבים! להיות באמת ראשונים?
אנחנו יודעים, יש מקרים חריגים ונישתיים שחשוב למפרסם להיות בביטוי מסוים במקום הראשון לרוב שיקולי מיתוג ולפעמים גם שיקולי אגו אל מול המתחרה. (שזה גם בסדר גמור) אבל מה שצריך לזכור! שתי המטרות לא יכולות להתקיים יחדיו, אם יש צורך בקמפיין שמטרתו להציב ביטויים במקום הראשון זה קמפיין שונה מאשר קמפיין שמטרתו לייצר מכירות או המרת ללידים. ולכן ההמלצה להקים שני קריאייטיבים נפרדים עם תקציבים נפרדים עבור המטרות השונות.