שיווק דיגיטלי בתקציב מוגבל/דחוק

מבוא
בוודאי מי מכם הקורא את המאמר הזה, יש לו עסק ויתרה מכך יש לו תקציב שיווק, אך לרוב התקציב הזה דחוק, מוגבל ולא מאפשר פרסום בהיקפים גדולים.
אז יש מה לעשות בתקציב כזה? או האם עדיף לחכות ולצאת לקמפיין שיהיה יותר תקציב?
יצירת אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת היא חיונית לעסקים קטנים המעוניינים להגיע ללקוחות חדשים ולהניע צמיחה. עם זאת, לעתים קרובות זה יכול להיראות מאיים ויקר, במיוחד עבור אלה עם משאבים מוגבלים. אבל עם קצת תכנון ויצירתיות, אפשר ליצור אסטרטגיה יעילה מבלי לשבור את הכיס. הנה כמה טיפים ליצירת אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת בתקציב:

הגדירו את המטרות שלכם:

לפני שאתם מתחילים להשקיע זמן וכסף בשיווק דיגיטלי, חשוב לדעת מה אתם רוצים להשיג. האם אתה מחפש להביא יותר תנועה לאתר שלך? הגדלת מכירות? לשפר את המודעות למותג? הגדרה ברורה של היעדים שלך תעזור לך ליצור אסטרטגיה המותאמת לצרכי העסק שלך. בדר"כ מטרות שנמצאות "נמוך" יותר במשפך השיווקי כגון פרסום הנועד לייצר המרה (מכירת מוצר או מכירת שירות) יהיה בעלות יקרה יותר מאשר פרסום שמטרתו חשיפה או שליחת הודעה.

הכר את הקהל שלך:

הבנת מי קהל היעד שלך ומה הוא מחפש היא המפתח ליצירת אסטרטגיית שיווק יעילה. על ידי יצירת פרסונות קונים ועריכת מחקר שוק, אתה יכול לקבל הבנה טובה יותר של הצרכים, ההעדפות וההתנהגות של הקהל שלך. זה יעזור לך ליצור תוכן ומסעות פרסום המהדהדים אותם.
היכרות עם קהל היעד תאפשר לכם לייצר מסרים מדויקים, המסרים המדויקים יגרמו לקהל היעד להגיב (לעשות לייק, לשתף וכדומה..) מה שיאותת למערכות הפרסום שיש כאן רלוונטיות ואותן מערכות יחשפו עוד את התוכן ואם מדובר בתוכן שעשיתם לו גם פרסום ממומן, המערכות "יצ'פרו" אתכם במיקומים טובים יותר אל מול המתחרים.

השתמש בערוצי שיווק בחינם או בעלות נמוכה:

ישנם ערוצי שיווק רבים שהם בחינם או בעלות נמוכה, כגון מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ושיווק תוכן. על ידי מינוף הערוצים הללו, תוכלו להגיע לקהל גדול מבלי לשבור את הכיס. התחל בלייצר תוכן, תוכן רלוונטי ובעל ערך לקהל היעד ואת התוכן הזה תפיץ באמצעים הזמינים לך כגון: אנשי קשר בווטסאפ, חברים בפייסבוק, מייל ועוד...
אתה רואה שתוכן מסוים זוכה יותר לאהדה? שים עליו כמה שקלים כדי להרחיב חשיפה בעזרת פרסום ממומן.

השתמש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים:

תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון ביקורות ופוסטים במדיה חברתית, יכול להיות כלי שיווקי רב עוצמה. עודדו את הלקוחות שלכם לחלוק את החוויות שלהם עם העסק שלכם, והקפידו להציג את התוכן הזה באתר ובערוצי המדיה החברתית שלכם.
חלק מאותו "עידוד" יכול להתבצע במתן צ'ופרים למובילי דעת קהל או משתמשים קבועים במוצר או בשירות שלכם ובכך לייצר מוטיבציה אצלם לדבר על המותג שלכם.

שיתוף פעולה עם עסקים אחרים:

שיתוף פעולה עם עסקים אחרים יכול לעזור לך להגיע לקהל רחב יותר ולחסוך כסף בעלויות השיווק. שקול לשתף פעולה בקידום משותף או קידום צולב של מוצרים או שירותים אחד של השני.
צרו רשימה של מותגים שמספקים שירות או מוצר משלים אליכם, צרו קשר (וזה היום קל מתמיד) עם בעל העסק ישירות ותבנו ביחד שת"פ שיצור WIN WIN לשניכם.
זה יכול להיות ברובד בסיסי של צילום וידיאו משותף כריאיון או ברובד מתקדם יותר של מתן הנחות ללקוחות המותג המשלים ולהיפך. 

לסיכום

על ידי ביצוע טיפים אלה, תוכל ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת בתקציב ולעודד צמיחה עבור העסק הקטן שלך. זכור לעקוב ולמדוד באופן רציף את הצלחת המאמצים שלך, ואל תפחד להתאים את האסטרטגיה שלך לפי הצורך.
זקוקים לעוד סיוע נקודתי בחשיבה אך ניתן לקדם את העסק שלך בתקציב דחוק? יש לנו בדיוק את המוצר שיכול לסייע לך
x

#{title}

#{text}

#{price}