מה ההבדל בין מיקוד מחדש לשיווק מחדש?
על ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג.אם קניתם באינטרנט בשנה האחרונה, בטח שמתם לב שפרסומות עוקבות אחריכם. בין אם זה זוג נעליים באינסטגרם או כתבה על שייקים בריאים בפייסבוק, המשווקים משתמשים יותר ויותר באסטרטגיות של ריטרגטינג ושיווק מחדש כדי למקד למשתמשי אינטרנט שביקרו באתר שלהם אך לא ביצעו המרה. אבל מה זה בעצם ריטרגטינג? ובמה זה שונה משיווק מחדש? הנה מה שאנחנו יודעים:
מיקוד מחדש לעומת שיווק מחדש
שיווק מחדש
שיווק מחדש הוא סוג של פרסום מקוון המאפשר לך להגיע לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך. שיווק מחדש עוזר לך להגיע לאנשים שכבר הביעו עניין במוצרים או בשירותים שלך.
מודעת שיווק מחדש מופיעה במקומות שונים באינטרנט, כגון חיפוש Google ו-YouTube, על סמך מה שהמשתמש מחפש ומה הוא הסתכל בעבר. המטרה של שיווק מחדש היא שמודעות אלו יופיעו כאשר משתמשים עומדים לקבל החלטת רכישה כדי שיוכלו לקבל תזכורת לגבי המוצר או השירות שלך.
מיקוד מחדש
מיקוד מחדש הוא סוג של פרסום מקוון המאפשר לך להציג מודעות לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בקובצי Cookie או מזהים אחרים על מנת להציג מודעות המבוססות על אתרי האינטרנט או האפליקציות שהצרכנים ביקרו בהם. לדוגמה, אם מבקר באתר מעיין במדור בגדי גברים של קמעונאי מקוון, הוא עשוי לראות מודעות באנר עבור אותו אתר מופיעות באתרים אחרים שאליהם הם מבקרים בעתיד; מודעות אלו מוצגות בגלל היסטוריית הגלישה הקודמת שלהן אצל קמעונאי ספציפי זה.
מיקוד מחדש משמש לעתים קרובות כהרחבה של שיווק מחדש (ראה להלן). עם זאת, ישנם יתרונות רבים לשימוש בפרסומות ממוקדות בלבד:
עלות אפקטיבית - ניתן להגדיר קמפיינים של מיקוד מחדש במהירות ובקלות עם עלות קטנה מראש שכן רוב הפלטפורמות יגבו על סמך הופעות (כלומר, משתמשים שרואים את המודעה שלך) במקום קליקים או המרות
שיעור החזר גבוה - מחקר של אורקל מצא כי 77% מהמשיבים דיווחו שראו יותר ממודעה אחת הקשורה לרכישה לאחר ביקור באתר קמעונאי
כיצד מיקוד מחדש ושיווק מחדש שונים
אתה בטח מכיר את הטירגוט מחדש. בטח ראית את זה בחלק מהאתרים שבהם אתה מבקר. מיקוד מחדש הוא כאשר מודעה עוקבת אחריך ברחבי האינטרנט ומופיעה באתרים שונים, על סמך מה שבדקת או חיפשת בעבר.
מיקוד מחדש פועל על ידי שימוש בקובצי Cookie כדי לעקוב אחר הפעילות המקוונת שלך כמשתמש. כאשר מישהו מבקר באתר שלך, קובץ Cookie מוצב בדפדפן שלו. לאחר מכן, כאשר הם מבקרים באתר אחר ורואים מודעה רלוונטית למה שהם דפדפו בעבר, המודעה הזו תופיע על כל מה שהיה שם קודם (כמו מאמר או סקירת מוצר).
מדוע עסקים משתמשים בריטרגטינג?
זה פשוט: מודעות ממוקדות מחדש יעילות מאוד בהחזרת אנשים לאתר שלך לאחר שהם עוזבים או נסגרים ממנו מבלי לבצע רכישה - ומכיוון שרוב האנשים נוטים לשכוח דברים במהירות (או פשוט לא זוכרים אותם), מודעות ממוקדות מחדש גם מצוינות בתזכורת לצרכנים לגבי מוצרים או שירותים ספציפיים שאולי עוררו בהם עניין אך לא ממש הובילו למכירות במהלך ביקורים קודמים.*
אז מה זה אומר על מאמצי השיווק שלך?
זה אומר ש-retargeting ו-remarketing הם צורות יעילות להפליא של שיווק דיגיטלי. הם יעילים יותר מכל צורה אחרת של פרסום דיגיטלי או פרסום מסורתי.
מה שהופך את שתי השיטות הללו לעוצמתיות כל כך הוא שהן מאפשרות לך למקד ללקוחות האידיאליים שלך בזמן המושלם עם המסר הנכון, מה שמקל עליהם הרבה יותר להמיר ללקוחות משלמים.
אם ברצונך להמיר יותר מבקרים באתר ללקוחות, נסה מיקוד מחדש ושיווק מחדש.
אם אתה מחפש להמיר יותר מבקרים באתר ללקוחות, מיקוד מחדש ושיווק מחדש הן שתי שיטות יעילות לעשות זאת. כך הם עובדים:
מיקוד מחדש הוא סוג של פרסום המאפשר לך להציג מודעות באתרים שונים לאחר שמישהו מבקר באתר שלך. לדוגמה, אם אדם מבקר באתר המסחר האלקטרוני שלך ולא מבצע רכישה במהלך הביקור שלו, אך עובר לפייסבוק או לגוגל מאוחר יותר, הוא יראה מודעה מהעסק שלך בזמן שהוא גולש. אמנם זה לא ספציפי כמו שיווק מחדש (שממקד לאנשים על סמך התנהגות החיפוש שלהם), אבל זו עדיין טכניקה רבת עוצמה שיכולה לעזור לעודד מכירות מכיוון שהיא עוזרת לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת מודעות רלוונטיות לאורך זמן.
שיווק מחדש הוא צורה נוספת של פרסום ממוקד שאידיאלי לקידום מכירות בשילוב עם מיקוד מחדש, מכיוון שהוא מאפשר למפרסמים למקד למשתמשים שביקרו באתר שלהם בעבר מבלי ליצור איתם קשר קודם כל על מנת לבנות מודעות למותג באמצעות חזרה
סיכום
בסופו של דבר, חשוב לזכור ששתי אסטרטגיות השיווק הללו חשובות. אם עלינו לתעדף אחת מהשתיים, רימרקטינג יעילה יותר מ-Retargeting מכיוון שהיא מאפשרת לך למקד לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך אך נטשו את עגלת הקניות שלהם. נוסף על כך, זה גם עוזר לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת מודעות עם הצעות מותאמות אישית על סמך היסטוריית הגלישה או הדמוגרפיה שלהם.
מיקוד מחדש לעומת שיווק מחדש
שיווק מחדש
שיווק מחדש הוא סוג של פרסום מקוון המאפשר לך להגיע לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך. שיווק מחדש עוזר לך להגיע לאנשים שכבר הביעו עניין במוצרים או בשירותים שלך.
מודעת שיווק מחדש מופיעה במקומות שונים באינטרנט, כגון חיפוש Google ו-YouTube, על סמך מה שהמשתמש מחפש ומה הוא הסתכל בעבר. המטרה של שיווק מחדש היא שמודעות אלו יופיעו כאשר משתמשים עומדים לקבל החלטת רכישה כדי שיוכלו לקבל תזכורת לגבי המוצר או השירות שלך.
מיקוד מחדש
מיקוד מחדש הוא סוג של פרסום מקוון המאפשר לך להציג מודעות לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בקובצי Cookie או מזהים אחרים על מנת להציג מודעות המבוססות על אתרי האינטרנט או האפליקציות שהצרכנים ביקרו בהם. לדוגמה, אם מבקר באתר מעיין במדור בגדי גברים של קמעונאי מקוון, הוא עשוי לראות מודעות באנר עבור אותו אתר מופיעות באתרים אחרים שאליהם הם מבקרים בעתיד; מודעות אלו מוצגות בגלל היסטוריית הגלישה הקודמת שלהן אצל קמעונאי ספציפי זה.
מיקוד מחדש משמש לעתים קרובות כהרחבה של שיווק מחדש (ראה להלן). עם זאת, ישנם יתרונות רבים לשימוש בפרסומות ממוקדות בלבד:
עלות אפקטיבית - ניתן להגדיר קמפיינים של מיקוד מחדש במהירות ובקלות עם עלות קטנה מראש שכן רוב הפלטפורמות יגבו על סמך הופעות (כלומר, משתמשים שרואים את המודעה שלך) במקום קליקים או המרות
שיעור החזר גבוה - מחקר של אורקל מצא כי 77% מהמשיבים דיווחו שראו יותר ממודעה אחת הקשורה לרכישה לאחר ביקור באתר קמעונאי
כיצד מיקוד מחדש ושיווק מחדש שונים
אתה בטח מכיר את הטירגוט מחדש. בטח ראית את זה בחלק מהאתרים שבהם אתה מבקר. מיקוד מחדש הוא כאשר מודעה עוקבת אחריך ברחבי האינטרנט ומופיעה באתרים שונים, על סמך מה שבדקת או חיפשת בעבר.
מיקוד מחדש פועל על ידי שימוש בקובצי Cookie כדי לעקוב אחר הפעילות המקוונת שלך כמשתמש. כאשר מישהו מבקר באתר שלך, קובץ Cookie מוצב בדפדפן שלו. לאחר מכן, כאשר הם מבקרים באתר אחר ורואים מודעה רלוונטית למה שהם דפדפו בעבר, המודעה הזו תופיע על כל מה שהיה שם קודם (כמו מאמר או סקירת מוצר).
מדוע עסקים משתמשים בריטרגטינג?
זה פשוט: מודעות ממוקדות מחדש יעילות מאוד בהחזרת אנשים לאתר שלך לאחר שהם עוזבים או נסגרים ממנו מבלי לבצע רכישה - ומכיוון שרוב האנשים נוטים לשכוח דברים במהירות (או פשוט לא זוכרים אותם), מודעות ממוקדות מחדש גם מצוינות בתזכורת לצרכנים לגבי מוצרים או שירותים ספציפיים שאולי עוררו בהם עניין אך לא ממש הובילו למכירות במהלך ביקורים קודמים.*
אז מה זה אומר על מאמצי השיווק שלך?
זה אומר ש-retargeting ו-remarketing הם צורות יעילות להפליא של שיווק דיגיטלי. הם יעילים יותר מכל צורה אחרת של פרסום דיגיטלי או פרסום מסורתי.
מה שהופך את שתי השיטות הללו לעוצמתיות כל כך הוא שהן מאפשרות לך למקד ללקוחות האידיאליים שלך בזמן המושלם עם המסר הנכון, מה שמקל עליהם הרבה יותר להמיר ללקוחות משלמים.
אם ברצונך להמיר יותר מבקרים באתר ללקוחות, נסה מיקוד מחדש ושיווק מחדש.
אם אתה מחפש להמיר יותר מבקרים באתר ללקוחות, מיקוד מחדש ושיווק מחדש הן שתי שיטות יעילות לעשות זאת. כך הם עובדים:
מיקוד מחדש הוא סוג של פרסום המאפשר לך להציג מודעות באתרים שונים לאחר שמישהו מבקר באתר שלך. לדוגמה, אם אדם מבקר באתר המסחר האלקטרוני שלך ולא מבצע רכישה במהלך הביקור שלו, אך עובר לפייסבוק או לגוגל מאוחר יותר, הוא יראה מודעה מהעסק שלך בזמן שהוא גולש. אמנם זה לא ספציפי כמו שיווק מחדש (שממקד לאנשים על סמך התנהגות החיפוש שלהם), אבל זו עדיין טכניקה רבת עוצמה שיכולה לעזור לעודד מכירות מכיוון שהיא עוזרת לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת מודעות רלוונטיות לאורך זמן.
שיווק מחדש הוא צורה נוספת של פרסום ממוקד שאידיאלי לקידום מכירות בשילוב עם מיקוד מחדש, מכיוון שהוא מאפשר למפרסמים למקד למשתמשים שביקרו באתר שלהם בעבר מבלי ליצור איתם קשר קודם כל על מנת לבנות מודעות למותג באמצעות חזרה
סיכום
בסופו של דבר, חשוב לזכור ששתי אסטרטגיות השיווק הללו חשובות. אם עלינו לתעדף אחת מהשתיים, רימרקטינג יעילה יותר מ-Retargeting מכיוון שהיא מאפשרת לך למקד לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך אך נטשו את עגלת הקניות שלהם. נוסף על כך, זה גם עוזר לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת מודעות עם הצעות מותאמות אישית על סמך היסטוריית הגלישה או הדמוגרפיה שלהם.
רוצים עוד הכוונה וסיוע פרטניים איך להכיל את האסטרטגיות הללו על העסק שלכם? יש לנו בדיוק את המוצר לו אתם זקוקים