מה זה משפך שיווקי?

ומדוע אני בכלל צריך אחד כזה
מבוא

שיווק דיגיטלי זכה לשם לא הכי טוב. אנשים רבים חושבים שזה רק לעסקים גדולים, או ששיווק דיגיטלי היא רק עוד מילת באזז. אולם במציאות, שיווק דיגיטלי הוא דרך יעילה להצמיח סוגים רבים ושונים של עסקים. אתה לא צריך מיליוני דולרים ואפילו מאות אלפים כדי להפוך את החברה שלך לגלויה באינטרנט - עם האסטרטגיה והמאמץ הנכונים, בעלי עסקים קטנים יכולים להשתמש בשיטות דיגיטליות כדי לייצר יותר מכירות מאי פעם.

למה אתה צריך משפך מכירות דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי זול יותר משיווק מסורתי. זה נכון! כאשר אתה משלם על מודעות דיגיטליות ופוסטים במדיה חברתית, אתה יכול לראות איזה סוג של תוצאות הם מייצרים לפני שמתחייבים לקניית מודעה גדולה בעיתון או בטלוויזיה. אם המספרים לא נראים טוב, אז אתה יודע לחתוך את ההפסדים שלך ולעבור למשהו אחר.

שיווק דיגיטלי יעיל יותר משיווק מסורתי. זה צריך להיות ברור - אם זה לא היה יעיל באותה מידה, למה שכל העסקים האלה יוציאו כל כך הרבה כסף על זה? אבל ישנן דרכים רבות שבהן פרסום דיגיטלי יכול לעלות על צורות פרסום מסורתיות:

מודעות דיגיטליות זולות יותר (ראה למעלה)

קל יותר למקד מודעות דיגיטליות לקהלים ספציפיים עם מסרים ספציפיים

אתה יכול למדוד כמה אנשים ראו את המודעה שלך לעומת אלה שלא, כך שאתה יודע בדיוק כמה טווח הגעה כל מסע פרסום יצר

מהו משפך מכירות דיגיטלי?

משפך מכירות דיגיטלי הוא תהליך שיווקי שעוזר לך לייצר לידים ולהמיר אותם ללקוחות. זהו תהליך מובנה שעוזר לך להבין את הצרכים והרצונות של הלקוחות שלך וכיצד לענות עליהם.

ההגדרה הבסיסית ביותר של משפך מכירה דיגיטלי היא: "תהליך הממיר ליד אנונימי ללקוח משלם". למרות שזה אולי נשמע פשוט מספיק, ישנם משתנים רבים ביצירת משפך מכירה יעיל. המטרה של פוסט זה בבלוג היא ללמד אותך מה מרכיב כל חלק במשפך המכירות הדיגיטלי, כך שהעסק שלך יוכל להפיק תועלת מהמבנה שלו.

מהם השלבים של משפך מכירה טיפוסי?

משפך מכירה טיפוסי הוא סדרה של שלבים שעובר לקוח כאשר הוא מנסה לבצע רכישה. חמשת השלבים הם: מודעות, עניין, הערכה, החלטה ורכישה חוזרת.

כפי שניתן לראות בתרשים למעלה, קיימת חפיפה בין השלבים וכן וריאציה בכמה זמן עשוי לקחת כל שלב עד שהלקוחות משלימים אותו. לדוגמה, חלק מהלקוחות יהיו מודעים לפני שהם מתעניינים; אחרים יתעניינו קודם כל לפני שהם יהיו מודעים.

1. שלב המודעות

ליד קר הוא מישהו שלא מודע למותג או למוצר שלך. המטרה של שלב זה היא להביא את המותג שלך מול קהל היעד שלך, ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים שאינם מודעים או לא מתעניינים במה שאתה מציע.

דוגמאות:

שיווק במדיה חברתית - צור תוכן שמדגיש כיצד אחרים יכולים להשתמש במוצר או בשירות שלך, ולאחר מכן שתף אותו בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ואינסטגרם.

שיווק באמצעות תוכן – צור מאמר על משהו שרלוונטי לענף שלך (לדוגמה – "כיצד להשתמש במדיה חברתית לעסקים") והפיץ אותו באמצעות בלוגים הקשורים לנושא הפוסט שלך. אתה יכול גם לכתוב פוסטים אורחים עבור אתרי אינטרנט אחרים, כך שהם יקשרו בחזרה לאתר שלך!

פרסום בחיפוש בתשלום - תמריץ מבקרים על ידי הצעת להם קוד הנחה אם הם נרשמים עכשיו ולא מאוחר יותר.

2. שלב העניין

ישנם שני סוגים עיקריים של לידים: קר וחמים. לידים קרים הם לקוחות פוטנציאליים שמעולם לא שמעו על החברה שלך, בעוד שהחמים הם אלה שעסקו בה בדרך כלשהי.

השלב הנפוץ ביותר במשפך המכירה הוא שלב "הובלה חמה", שבו מישהו נחשף למותג או למוצר שלך אך עדיין לא קיבל את ההחלטה לקנות. זה יכול לקרות באמצעות כל סוג של טקטיקה שיווקית דיגיטלית (כולל אימייל, מודעות במדיה חברתית וכו'), כך שאין צורך לדאוג אם האנשים האלה ייחשבו ללידים מוסמכים או לא - הם פשוט נמצאים בחלק אחר שלהם מסע מאשר אם הם היו לוחצים על מודעה או מבקרים ישירות באתר שלך. המטרה כאן היא רק להשאיר אותם מעורבים מספיק כדי שהם יחזרו בשלב מסוים ויבצעו רכישה:

3. שלב ההערכה

זה המקום שבו הלקוח שלך מעריך את היתרונות והחסרונות של הרכישה. תרצה לתת להם מידע רב ככל האפשר כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת.

אם אתה מוכר משהו שדורש מחשבה רבה כמו מכונית או בית חדש, חשוב לספק להם פרטים נרחבים על מה הם יכולים לצפות מהמוצר או השירות שלך. זה עשוי לכלול כמה זמן ייקח לסיים את הפרויקט, כמה זה יעלה בסך הכל ופרטים אחרים הרלוונטיים למכירה.

כמו כן, עליך ליצור קטע שאלות נפוצות באתר האינטרנט שלך שבו לקוחות יכולים לשאול שאלות לגבי כל דאגה שיש להם במהלך שלב זה בתהליך המשפך.

4. שלב ההחלטה והרכישה

הלקוח יתקדם בשלב ההחלטה כאשר הוא מוכן לקנייה, מסירת פרטי התקשרות וביצוע הרכישה.

בשלב זה, הלקוח מקבל השכלה על המוצר או השירות ומוכן לבצע רכישה. אולי הם מחפשים מידע נוסף על תמחור או אפשרויות משלוח, אבל הכוונה שלהם עברה מ"אולי אקנה את זה" ל"אני רוצה את זה".

5. שלב הרכישה החוזרת

המטרה שלך היא להפוך לקוחות חוזרים לתומכי מותג. כדי לעשות זאת, עליך להקל על הלקוחות הקיימים שלך לשתף את החוויה שלהם ולעזור לך להשיג לידים חדשים באמצעות הפניות. זו הסיבה שתוכניות תגמול כל כך יעילות בהנעת הפניות: הן מתגמלות את האנשים שמביאים מכירות חדשות.

לדוגמה, אתה יכול להציע קוד הנחה לכל מי שמפנה חבר או עמית וגורם להם להירשם לשירות שלך (כמו זה של Buffer). אם השירות שלך הוא משהו כמו אירוח אתרים או כלי שיווק בדוא"ל, אז תן כמה חודשי שירות בחינם כפרס על כל הרשמה חדשה.

הנקודות העיקריות כאן הן ששיווק דיגיטלי לא הולך ונעלם, וששיטות דיגיטליות הפכו את השיווק למשתלם יותר עבור עסקים קטנים.

הנקודות העיקריות כאן הן ששיווק דיגיטלי לא הולך ונעלם, וששיטות דיגיטליות הפכו את השיווק למשתלם יותר עבור עסקים קטנים. קל יותר למדוד את התוצאות של קמפיין דיגיטלי מאשר בעבר, מכיוון שאתה יכול להשתמש בכלים כמו Google Analytics ו-MailChimp כדי לעקוב אחר מעורבות והמרות.

מכיוון שהאינטרנט הוא שוק פתוח לכולם, אתה צריך אסטרטגיה ברורה אם אתה רוצה שהעסק שלך יבלוט מכל הרעש שיש בחוץ.

סיכום

יש הרבה דברים אחרים שצריך לקחת בחשבון כשזה מגיע לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך, אבל זה אמור לתת לך התחלה טובה. אם אתה מוכן ללמוד עוד על איך עובד עולם השיווק הדיגיטלי, בדוק את הבלוג שלנו או פנה אלינו ישירות! נשמח לשמוע ממך ולענות על כל שאלה שיש לך.
 
אם צריכים עוד הסבר בנושא או סיוע פרטניים לגבי העסק שלכם בבניית אסטרטגיה נכונה, יש לנו בדיוק את המוצר המתאים בשבילכם
x

#{title}

#{text}

#{price}