איך מבצעים קמפיין מימון המונים מוצלח?
מבוא
מימון המונים הוא דרך מצוינת להשיג כסף עבור עסק או פרויקט. אבל מה צריך כדי להצליח בקמפיין? ובכן, זה דורש עבודה קשה ונחישות. אם אין לך את התשוקה למה שאתה מנסה לעשות, אז אנשים יראו את זה ולא יתמכו ברעיון שלך. קשה לגייס כספים למשהו שאתה לא נלהב ממנו.
ההתלהבות תייצר עבורך נחישות וזו תייצר התמדה בקמפיין ויכולת להמשיך גם לנוכח הכישלונות (ויהיו כאלה) במהלך הקמפיין.
יש כיום לא מעט פלטפורמות שיעזרו לכם לגייס כסף : הדסטרט | Pipelbiz | Together ויש עוד כמה, כאשר כל פלטפורמה מתמחית בשוק מסוים אבל כל הפלטפורמות מבוססות על אותם עקרונות מנחים ועליהם נדבר בבלוג הבא.
צרו מחקר שוק מקדים והכרה של השוק
לפני יציאה לקמפיין, בצע מחקר הכולל (לדוגמה) העלאת פוסט על הקמפיין העתידי שתרצה להעלות והבנה כמה תומכים "על הנייר" יהיו לו, אם יהיה על הפוסט הזה מספר תגובות או לייקים גבוה זה סימן מעודד לבאות.
בדוק קמפיינים קודמים שעלו בתחום שלך ובמיוחד בדוק את אלה שהצליחו להגשים את יעד הגיוס, מה הם עשו במהלך הקמפיין שאפשר ללמוד ממנו?
צור תוכנית שיווקית
נכון, אולי אתה בכלל רק רוצה לגייס כסף לפרויקט הבא שלך והמילה "תוכנית שיווקית" בכלל לא נמצאת בחשיבה שלך, אך זה סופר חשוב שתבנה מעין "דרך פעולה" שתפרט מה את השלבים שעליך לעשות. כאשר הקמפיין יהיה באויר השעון יתחיל לתקתק ויש לך זמן מוגבל לגייס את הכסף ולכן עדיף להכין כמה שניתן מראש.
לדוגמה: לפני עליית הקמפיין - איזה תמונות,סרטונים,טקסטים תיעזר בהם לשם הפצת המסר? האם יש קהילות או מעגלים שעליך כבר להיכנס אליהם מעכשיו ולקחת חלק פעיל כדי לבסס נראות? אילו צ'ופרים אתה יכול לתת במסגרת הקמפיין? (לדוגמה: מי שתורם 100 ש"ח יקבל ממך ....מי שתורם 200 ש"ח יקבל ממך.. וכן הלאה)
עם עליית הקמפיין - באילו ערוצים אתה מפיץ את המסר? (מייל, ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ועוד..) .
עם סיום הקמפיין - במידה והיעד הושג, מה הדבר הראשון שתעשה? (האם זה פנייה לכל מי שתרם ואספקת המתנות בעבור התרומות?)
אתה צריך להיעזר במעגלי החברים, ברשת הקשרים שלך
קמפיין מימון המונים מבוסס על קהילה, על מעגלי קשרים ולכן עליך להקים קמפיין שיש לך כבר כמה פרופילים חברתיים שיש להם מעגלי קשרים חזקים,
אין לך פרופילים כאלה בפייסבוק או באינסטגרם? אז תתחיל לעבוד על זה. תתחיל להציע חברות לאנשים (בהמלצה לאנשים שיש לך היכרות קודמת כלשהי), קח חלק בשיחות וקבוצות רלוונטיות לנושא העתידי שבגינו תעלה את קמפיין מימון ההמונים.
שלב בניית "הרשת" השיווקית שלך הוא השלב המקדים לקמפיין .
אופציה נוספת זה לגייס חבר.ה שיש להם כבר פרופילים עם רמות חשיפה גבוהות שבעצם יהיו לך לעזר ויעלו בפרופילים שלהם פרסום בתקופת הקמפיין וישמשו מעין "שגרירים" מטעמך.
הקמפיין כבר יצא לדרך, מה עכשיו?
אתה צריך להיעזר "ברשת" שבנית. כך תוציא את הבשורה על הקמפיין שלך, וכך תמצא תומכים חדשים. עם זאת, אל תשלח ספאם לאנשים או תשלח להם קישור לעמוד התמיכה שלך בכל דוא"ל שאתה שולח להם. אם אתה פונה לאנשים בצורה יזומה תוודא שיש לך היכרות קודמת כלשהי איתם.
בנוסף, תיעזר (לפחות בהתחלת הקמפיין כדי שכבר יכנסו השקלים הראשונים) בחברים קרובים ומשפחה שיתרמו.
במידה ואתה רואה שהקמפיין מעט תקוע (והוא גם מסוג מימון "הכל או לא כלום" - זאת אומרת אם אתה לא מגיע ליעד אז הכסף שכבר גייסת לא יועבר אליך) אז שווה לשקול פרסום ממומן בפייסבוק לכמה ימים, כדי להגדיל תפוצה לרעיון שלכם תוכלו להיעזר במערכת הפרסום של פייסבוק לקדם פוסט בפייסבוק ו/או באינסטגרם ובכך להגדיל חשיפה אליו.
אל תתייאשו ממי שלא תומכים ברעיון שלכם
כאשר אתה יוצא עם קמפיין מימון המונים, אל תיקח את זה באופן אישי אם מישהו לא תומך ברעיון שלך. למעשה, רוב האנשים לא יתמכו - וזה בסדר גמור!
האמת היא שלרוב האנשים פשוט אין זמן או כסף לגבות את כל הרעיונות של חברם. אבל אם אתה באמת מאמין במה שאתה עושה ונלהב לגרום לזה לקרות, המשך כך!
זה אולי קשה בהתחלה אבל עם קצת התמדה ונחישות, הקמפיין שלך יצליח בסופו של דבר!
סיכום
אנו מקווים שתצליחו ללמוד מהטעויות וההצלחות שלנו בכל הנוגע לניהול קמפיין מימון המונים מוצלח.
אנחנו מבינים שלא כל אחד יוכל לגייס את הכספים שהם צריכים לפרויקט שלו, אבל אם יש משהו שלמדנו מהניסיון שלנו:
א. הכנה מראש היא קריטית: לבצע מחקר שוק, להכין חומרי שיווק מראש כולל סרטון המציג את הצורך והדגש הוא על האנשים מאחורי הגיוס וההצגה של הפן האנושי בתהליך , להכין את רשת הקשרים ולהגדילה.
ב. ההתמדה משתלמת בסופו של דבר! תוכלו ללמוד מהמהלך, לשפר אותו , לדייק אותו ולנסות סבב גיוס נוסף בהמשך.
בהצלחה!
מימון המונים הוא דרך מצוינת להשיג כסף עבור עסק או פרויקט. אבל מה צריך כדי להצליח בקמפיין? ובכן, זה דורש עבודה קשה ונחישות. אם אין לך את התשוקה למה שאתה מנסה לעשות, אז אנשים יראו את זה ולא יתמכו ברעיון שלך. קשה לגייס כספים למשהו שאתה לא נלהב ממנו.
ההתלהבות תייצר עבורך נחישות וזו תייצר התמדה בקמפיין ויכולת להמשיך גם לנוכח הכישלונות (ויהיו כאלה) במהלך הקמפיין.
יש כיום לא מעט פלטפורמות שיעזרו לכם לגייס כסף : הדסטרט | Pipelbiz | Together ויש עוד כמה, כאשר כל פלטפורמה מתמחית בשוק מסוים אבל כל הפלטפורמות מבוססות על אותם עקרונות מנחים ועליהם נדבר בבלוג הבא.
צרו מחקר שוק מקדים והכרה של השוק
לפני יציאה לקמפיין, בצע מחקר הכולל (לדוגמה) העלאת פוסט על הקמפיין העתידי שתרצה להעלות והבנה כמה תומכים "על הנייר" יהיו לו, אם יהיה על הפוסט הזה מספר תגובות או לייקים גבוה זה סימן מעודד לבאות.
בדוק קמפיינים קודמים שעלו בתחום שלך ובמיוחד בדוק את אלה שהצליחו להגשים את יעד הגיוס, מה הם עשו במהלך הקמפיין שאפשר ללמוד ממנו?
צור תוכנית שיווקית
נכון, אולי אתה בכלל רק רוצה לגייס כסף לפרויקט הבא שלך והמילה "תוכנית שיווקית" בכלל לא נמצאת בחשיבה שלך, אך זה סופר חשוב שתבנה מעין "דרך פעולה" שתפרט מה את השלבים שעליך לעשות. כאשר הקמפיין יהיה באויר השעון יתחיל לתקתק ויש לך זמן מוגבל לגייס את הכסף ולכן עדיף להכין כמה שניתן מראש.
לדוגמה: לפני עליית הקמפיין - איזה תמונות,סרטונים,טקסטים תיעזר בהם לשם הפצת המסר? האם יש קהילות או מעגלים שעליך כבר להיכנס אליהם מעכשיו ולקחת חלק פעיל כדי לבסס נראות? אילו צ'ופרים אתה יכול לתת במסגרת הקמפיין? (לדוגמה: מי שתורם 100 ש"ח יקבל ממך ....מי שתורם 200 ש"ח יקבל ממך.. וכן הלאה)
עם עליית הקמפיין - באילו ערוצים אתה מפיץ את המסר? (מייל, ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ועוד..) .
עם סיום הקמפיין - במידה והיעד הושג, מה הדבר הראשון שתעשה? (האם זה פנייה לכל מי שתרם ואספקת המתנות בעבור התרומות?)
אתה צריך להיעזר במעגלי החברים, ברשת הקשרים שלך
קמפיין מימון המונים מבוסס על קהילה, על מעגלי קשרים ולכן עליך להקים קמפיין שיש לך כבר כמה פרופילים חברתיים שיש להם מעגלי קשרים חזקים,
אין לך פרופילים כאלה בפייסבוק או באינסטגרם? אז תתחיל לעבוד על זה. תתחיל להציע חברות לאנשים (בהמלצה לאנשים שיש לך היכרות קודמת כלשהי), קח חלק בשיחות וקבוצות רלוונטיות לנושא העתידי שבגינו תעלה את קמפיין מימון ההמונים.
שלב בניית "הרשת" השיווקית שלך הוא השלב המקדים לקמפיין .
אופציה נוספת זה לגייס חבר.ה שיש להם כבר פרופילים עם רמות חשיפה גבוהות שבעצם יהיו לך לעזר ויעלו בפרופילים שלהם פרסום בתקופת הקמפיין וישמשו מעין "שגרירים" מטעמך.
הקמפיין כבר יצא לדרך, מה עכשיו?
אתה צריך להיעזר "ברשת" שבנית. כך תוציא את הבשורה על הקמפיין שלך, וכך תמצא תומכים חדשים. עם זאת, אל תשלח ספאם לאנשים או תשלח להם קישור לעמוד התמיכה שלך בכל דוא"ל שאתה שולח להם. אם אתה פונה לאנשים בצורה יזומה תוודא שיש לך היכרות קודמת כלשהי איתם.
בנוסף, תיעזר (לפחות בהתחלת הקמפיין כדי שכבר יכנסו השקלים הראשונים) בחברים קרובים ומשפחה שיתרמו.
במידה ואתה רואה שהקמפיין מעט תקוע (והוא גם מסוג מימון "הכל או לא כלום" - זאת אומרת אם אתה לא מגיע ליעד אז הכסף שכבר גייסת לא יועבר אליך) אז שווה לשקול פרסום ממומן בפייסבוק לכמה ימים, כדי להגדיל תפוצה לרעיון שלכם תוכלו להיעזר במערכת הפרסום של פייסבוק לקדם פוסט בפייסבוק ו/או באינסטגרם ובכך להגדיל חשיפה אליו.
אל תתייאשו ממי שלא תומכים ברעיון שלכם
כאשר אתה יוצא עם קמפיין מימון המונים, אל תיקח את זה באופן אישי אם מישהו לא תומך ברעיון שלך. למעשה, רוב האנשים לא יתמכו - וזה בסדר גמור!
האמת היא שלרוב האנשים פשוט אין זמן או כסף לגבות את כל הרעיונות של חברם. אבל אם אתה באמת מאמין במה שאתה עושה ונלהב לגרום לזה לקרות, המשך כך!
זה אולי קשה בהתחלה אבל עם קצת התמדה ונחישות, הקמפיין שלך יצליח בסופו של דבר!
סיכום
אנו מקווים שתצליחו ללמוד מהטעויות וההצלחות שלנו בכל הנוגע לניהול קמפיין מימון המונים מוצלח.
אנחנו מבינים שלא כל אחד יוכל לגייס את הכספים שהם צריכים לפרויקט שלו, אבל אם יש משהו שלמדנו מהניסיון שלנו:
א. הכנה מראש היא קריטית: לבצע מחקר שוק, להכין חומרי שיווק מראש כולל סרטון המציג את הצורך והדגש הוא על האנשים מאחורי הגיוס וההצגה של הפן האנושי בתהליך , להכין את רשת הקשרים ולהגדילה.
ב. ההתמדה משתלמת בסופו של דבר! תוכלו ללמוד מהמהלך, לשפר אותו , לדייק אותו ולנסות סבב גיוס נוסף בהמשך.
בהצלחה!
צריכים עזרה נקודתית לגבי הקמפיין שלכם? ייעוץ 1 על 1 על מנת להגדיל את סיכוי הצלחת הגיוס? יש לנו בדיוק את המוצר בשבילכם